Excursies

Bij Obs Delfshaven geloven we dat leren niet alleen binnen de vier muren van het klaslokaal plaatsvindt. We organiseren excursies om de leerlingen kennis te laten maken met de wereld om hen heen, nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en hun horizon te verbreden. We ondernemen de volgende excursies:

Bezoek aan de Kinderboerderij

Een bezoek aan de kinderboerderij is een perfecte gelegenheid om dichter bij de natuur te komen. Leerlingen leren over de verzorging van dieren en het belang van de natuur in ons dagelijks leven. Het is een geweldige manier om respect voor levende wezens en verantwoordelijkheidsgevoel te ontwikkelen.

Verkenning van Musea

Onze bezoeken aan musea openen de deuren naar geschiedenis, wetenschap, kunst en cultuur. Deze uitjes zijn ontworpen om nieuwsgierigheid te prikkelen en een liefde voor levenslang leren te voeden. Of het nu gaat om het ontdekken van dinosaurussen of het bewonderen van kunstwerken, elke museumtrip is een avontuur op zich.

Voorstellingen in het Theater

Een bezoek aan het theater is een betoverende ervaring die de creativiteit en verbeelding van leerlingen stimuleert. Door het bijwonen van voorstellingen krijgen onze leerlingen niet alleen waardering voor de podiumkunsten, maar leren ze ook over emoties en verhalen die overgebracht worden met acteren, dans en muziek.

Maatschappelijke Projecten voor Groep 6-7-8

Leerlingen van de bovenbouw nemen deel aan maatschappelijke projecten, waarbij ze leren over hun rol in de gemeenschap en hoe ze hieraan positief kunnen bijdragen. Deze projecten variëren van milieubescherming tot het ondersteunen van lokale initiatieven. Deze praktische ervaringen dragen bij aan hun sociale en emotionele ontwikkeling.

Sporttoernooien

Sport en beweging zijn essentieel voor de ontwikkeling van kinderen. Onze deelname aan sporttoernooien moedigt teamwork, doorzettingsvermogen en gezonde competitie aan. Of het nu gaat om voetbal, atletiek of freerunnen, deze evenementen zijn een prima manier voor leerlingen om hun sportieve vaardigheden te tonen en de spirit van samenwerking te ervaren.

Wij streven we ernaar om een rijke, boeiende en gevarieerde leerervaring te bieden die verder gaat dan traditioneel onderwijs. Onze excursies zijn zorgvuldig gekozen om de persoonlijke groei en ontwikkeling van elke leerling te ondersteunen, terwijl ze tegelijkertijd plezier en avontuur beleven.