Schoolapp

Bij Obs Delfshaven hechten we veel waarde aan een sterke en transparante band met de ouders van onze leerlingen. Wij begrijpen dat een goede samenwerking tussen school en thuis essentieel is voor de ontwikkeling en het welzijn van uw kind. Daarom zetten wij ons in voor een vloeiende en toegankelijke communicatie.

We gebruiken hiervoor de schoolapp Parro. Dit is een veilig digitaal platform speciaal ontworpen om de communicatie tussen ouders en leerkrachten te vergemakkelijken. Parro biedt ons de mogelijkheid om op een persoonlijke en directe manier te communiceren, waardoor we een brug slaan tussen u en het klaslokaal van uw kind.

Wat is er mogelijk met Parro?

• Eén op één communicatie
    Via Parro kunt u appjes uitwisselen met de leerkrachten van uw kind. Dit maakt het mogelijk om binnen een veilige omgeving snel vragen te stellen, informatie uit te wisselen of zorgen te delen.
  • Delen van foto’s en video’s
    We weten hoe belangrijk het voor ouders is om betrokken te zijn bij de schoolervaringen van hun kinderen. Via Parro delen onze leerkrachten regelmatig foto’s en video’s van dagelijkse activiteiten, projecten in de klas en speciale uitjes en excursies. Zo kunt u een kijkje nemen in de schoolwereld van uw kind, ook als u er niet persoonlijk bij kunt zijn.
  • Schoolnieuws
    Blijf op de hoogte van het laatste schoolnieuws, belangrijke mededelingen en aankomende evenementen via Parro. Zo zorgen wij ervoor dat u altijd goed geïnformeerd bent over wat er op school gebeurt.
  • Plannen van gesprekken
    Het plannen van kennismakingsgesprekken, rapportgesprekken en andere belangrijke ontmoetingen tussen ouders en leerkrachten verloopt via Parro. Hierdoor kunnen we tijdstippen vinden waarop iedereen beschikbaar is, wat het proces soepeler en toegankelijker maakt.

Wij geloven dat door het gebruik van Parro de communicatie tussen school en thuis versterkt wordt, wat bijdraagt aan een positieve en ondersteunende leeromgeving voor uw kind.