Lekker Fit!

Op Obs Delfshaven zetten we vol in op het bevorderen van een gezonde en actieve leefstijl. Als een trotse Lekker Fit!-school, geloven we dat een gezonde geest in een gezond lichaam essentieel is voor de ontwikkeling van kinderen. Zo pakken wij dit aan:

Gezond bewegen

Bij ons op school krijgt elke groep drie keer per week een beweegmoment. Dit houdt in dat alle leerlingen, van groep 1 tot en met 8, volop de kans krijgen om lekker te bewegen. Bovendien bieden we na schooltijd extra bewegingsactiviteiten aan. Alle kinderen kunnen hieraan vrijblijvend deelnemen om nog meer te bewegen en plezier te hebben.

Gezonde voeding

Gezond eten staat bij ons centraal. We moedigen onze leerlingen aan om de dag te beginnen met een voedzaam ontbijt thuis. Eenmaal op school zorgen we ervoor dat de ochtendsnack bestaat uit verse groente of fruit. Tijdens de lunch eten de kinderen een meegebrachte gezonde maaltijd met een pakje drinken.

Water drinken

Het belang van water drinken kan niet genoeg benadrukt worden, en wij stimuleren onze leerlingen dan ook om gedurende de hele dag water te drinken. We adviseren alle kinderen om een eigen waterfles mee te nemen, zodat ze zowel in de klas als tijdens de gymles makkelijk en regelmatig water kunnen drinken.

Wilt u meer informatie over Lekker Fit!? Kijk dan op Rotterdam lekker-fit! of Lekker Fit! op school